Magas olajfogyasztás, olajfolyás és javítása

Magas olajfogyasztás, olajfolyás és javítása
explain.hu
explain.hu

Kategória:Autó

Magas olajfogyasztás hibaelhárítása

Magas olajfogyasztás, olajfolyás és javítása – Csökkent az olajszintje az olajcserék között ?

Az mint azt a Hogyan működik az autó motorja? írásunkban olvashatja, az olaj elengedhetetlen kenőanyag a motorban.

Ha autója motorja megfelelően működik, nincs szükség olajpótlásra. Sajnos a régebbi motorok ritkán élvezik ezt a luxust és lehet hogy megjelenik a magas olajfogyasztás, olajfolyás, amit javítani kell. Ahogy a motor kopik, az olaj elszökik. Egy kis időnként hozzáadott olaj miatt nem kell aggódnia, de ha két olajcsere között egy liter vagy annál több olajat ad hozzá, akkor lehet, hogy javítandó probléma van a dologban. Megehet, hogy a motorja olajat éget az elkopott dugattyúgyűrűknek köszönhetően. Az is előfordulhat, hogy a motorja olajat szivárogtat egy rossz tömítésnek vagy repedt alkatrésznek köszönhetően. Vagy a hengerfejtömítésen keresztül a hűtőrendszerbe kerülhet olaj. Ez drága javítás lehet.

Ellenőrizze a magas olajfogyasztással kapcsolatos következő tüneteket

  • Füst a kipufogóban
  • Nincs füst a kipufogóban
  • Barna és habos hűtőfolyadék
  • Olajtócsák vagy olajcseppek az autó alatt

Tünet – Az autó a szokásosnál több olajat használ #1

de a kipufogóból nem jön füst. A tervezett olajcserék között csökken az olajszint. Eddig nem vette észre, és nem látszik, hogy az olajat elégetné a motor. A kipufogóból nyoma sincs füstnek.

Lehetséges okok – magas olajfogyasztás

  1. PCV rendszer* nem működik megfelelően.
    A javítás: Cserélje ki a PCV-szelepet.
  2. A motornak mechanikai problémái lehetnek.
    A javítás: Ellenőrizze a kompressziót a motor állapotának meghatározásához.
  3. A motor szeleptömítései elhasználódhattak.
    A javítás: Cserélje ki a szeleptömítéseket. (Általában nem barkácsmunka)
  4. A motor tömítései sérülhettek.
    A javítás: Cserélje ki a tömítéseket szükség szerint.

Tünet – A motor a normálisnál több olajat használ #2

A hűtőfolyadék barnásnak és habosnak tűnik. Úgy tűnik, hogy az autó valahol olajat veszít, de nincs nyilvánvaló szivárgás, és a kipufogóból sem jön füst. Ellenőrzi a hűtőfolyadékot, és úgy néz ki, mint a habos barnasör.

Lehetséges okok – magas olajfogyasztás

  1. Kiégett hengerfejtömítés.
    A megoldás: Cserélje ki a hengerfejtömítést.
  2. Megrepedt hengerfej.
    A javítás: A hengerfej eltávolítása és javítása, vagy a hengerfej cseréje új alkatrészre.
  3. Szivárgó olaj-vízhűtő. Egyes olajhűtők egy hűtőfolyadékkal töltött kamrában keringeti az olajat. Ez lehetővé teszi a hőcserét a két rendszer között. Néha az olajvezeték szivárgása ebben a kamrában okozhatja, hogy olaj szivárog a hűtőrendszerbe.
    A megoldás: Javítsa meg vagy cserélje ki az olajhűtőt.

Tünet -A motor a normálisnál több olajat használ #3

Parkoláskor az autó alatt olajtócsa keletkezik. Az olajszint csökken az olajcserék között. Olajtócsákat lát az autó alatt. Nyilvánvalóan olajszivárgás van. Lehet, hogy füstöt lát, illetve égett olaj szagát érzi, amikor megáll egy lámpánál, stoptáblánál. vagy leparkolja az autót. Meg kell győződnie arról, hogy a motorban mindig megfelelő az olajszint.

Lehetséges okok – magas olajfogyasztás

  1. A PCV rendszer nem működik megfelelően.
    A javítás: Cserélje ki a PCV-szelepet. Ellenőrizze és szükség szerint javítsa meg a PCV-rendszert.
  2. A motor tömítései megsérülhettek.
    A javítás: Cserélje ki a tömítéseket szükség szerint. Ezek megtalálása a trükkös, és a vizuális ellenőrzés a legjobb módszer.
  3. Az olajszűrő lehet, hogy nincs megfelelően meghúzva.
    A javítás: Húzza meg vagy cserélje ki az olajszűrőt. Néha a javítás sokkal egyszerűbb, mint ahogyan azt gondolta volna!

Tünet – A motor a szokásosnál több olajat használ, és a kipufogóból füstöl

Az olajszint csökken az olajcserék között. A kipufogó füstje miatt úgy tűnik, hogy a motor elégeti az olajat. Lehet, hogy azt észleli, hogy a motornak nincs akkora teljesítménye, mint korábban.

Lehetséges okok – magas olajfogyasztás

  1. A PCV rendszer nem működik megfelelően. Az eltömődött PCV-rendszer jelentős olajvisszafúvást okozhat, ami azt jelenti, hogy az olajat valójában a légbeömlőn keresztül szívja vissza a motor.
    A megoldás: Cserélje ki a PCV-szelepet.
  2. A motornak mechanikai problémái lehetnek.
    A javítás: Ellenőrizze a kompressziót a motor állapotának meghatározásához. Egy gyenge kompressziójú motor egyszerű javítás lehet, de az is lehet, hogy nagyobb szivárgás van a gyűrűkben, a hengerfejtömítésben vagy más helyeken.
  3. A motor dugattyúgyűrűi kopottak lehetnek. Az elkopott dugattyúgyűrűk miatt a motorolaj átfolyik. Ez azt jelenti, hogy a motorolaj a gyűrűk rossz oldalán található. Ennek oka lehet egy kopott gyűrű, vagy legrosszabb esetben egy barázdált és kopott hengerfal.
    A javítás: Cserélje ki a dugattyúgyűrűket. (Általában nem barkácsmunka)
  4. A motor szeleptömítései kopottak lehetnek. A kopott dugattyúgyűrűkhöz hasonlóan a kopott szeleptömítés is átengedi az olajat ott, ahol nem kellene.
    A javítás: A szeleptömítések cseréje. (Általában nem barkácsmunka)
* Mi az a PCV szelep (Positive Crankcase Ventilation – pozitív forgattyúsház szellőztetés )

A PCV-szelep egy kicsi, egyirányú szelep, amely lehetővé teszi a kiszabaduló gázok távozását a forgattyúsházból. A gázok ezután a szívórendszerbe kerülnek, hogy a motorban újra elégethessék őket. A friss levegő egy légtelenítő csövön keresztül jut a forgattyúsházba, hogy megkönnyítse ezt a keringést és tisztán tartsa a levegőt a forgattyúsházban.

Források
  • howstuffworks.com
  • liveabout.com

További írások

Hogyan működik a dízelmotor?

Hogyan működik a dízelmotor?

Gondolkodott már azon, hogy mi a különbség a benzinmotor és a dízelmotor között? A dízelek hatékonyabbak és olcsóbbak a benzinmotoroknál. Ismerje meg, miben különböznek a dízelmotorok!

Hogyan működik az autó motorja?

Hogyan működik az autó motorja?

Hogyan működik az autó motorja? Beavatatlanok számára a motor úgy nézhet ki, mint egy fém és vezetékek összevisszasága, mi elmagyarázzuk.